اخباراخبار علمي

جزئیات شرکت داوطلبان کنکور دکتری ۱۴۰۲ در مرحله ارزیابی تخصصی اعلام شد

به گزارش هیستوژنوتک به نقل از سازمان سنجش، فهرست اسامی معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت و مدارک مورد نیاز برای شرکت در مصاحبه علمی و سنجش عملی آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

متقاضیانی که براساس کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۲ مجاز به انتخاب رشته شده و کدرشته محل‌های انتخابی خود را در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش ثبت کرده‌اند، می‌توانند کارنامه نتیجه انتخاب رشته خود از امروز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ مشاهده کنند.

از تمامی متقاضیانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای نمره علمی لازم هستند، دعوت می‌شود با توجه به نکات زیر و مطابق برنامه‌زمانی شرکت در مرحله دوم آزمون (مرحله ارزیابی تخصصی) که در سایت سازمان سنجش درج شده است، با همراه داشتن مدارک لازم برای انجام مصاحبه به هر یک از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مراجعه کنند.

۱- منحصراً متقاضیانی می‌توانند به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای انجام مصاحبه مراجعه کنند که کدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج کرده و نمره علمی لازم را مطابق کارنامه کسب کرده باشند.

۲- این متقاضیان لازم است برای شرکت در مصاحبه، برنامه زمانی اعلام شده که همزمان با این اطلاعیه در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر می‌شود را به دقت مطالعه کنند.

اولویت با برنامه‌زمانی مندرج در سایت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است و چنانچه برنامه زمانی مصاحبه دانشگاه ها تداخل دارد، متقاضیان لازم است با برقراری تماس، هماهنگی و تعامل با دانشگاه ها، ابتدا در مصاحبه دانشگاه های دارای اولویت از نظر خودشان شرکت کنند و سپس در زمان دیگری که با دانشگاه تعامل کرده‌اند یا در زمانی که برای جاماندگان از مصاحبه اصلی در نظر گرفته شده در مصاحبه شرکت کنند.

۳- شرط ورود متقاضیان رشته امتحانی مدرسی معارف اسلامی (کد ۲۱۸۰) به دانشگاه، علاوه بر کسب نمره علمی لازم توسط دانشگاه مربوط، احراز شرایط عمومی رشته مدرسی معارف اسلامی و نتیجه مصاحبه‌ای است که توسط معاونت آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها انجام می شود.

لذا لازم است علاوه بر دارا بودن شرایط فوق و همچنین شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور (دفترچه شماره ۱)، از شنبه ۳۰ اردیبهشت تا جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ برای طی مراحل پذیرش به پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزشی به نشانی www.modaresi.nahad.ir مراجعه و ضمن ثبت‌نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند.

عدم ثبت‌نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌شود. لازم به ذکر است در گزینش نهایی رشته مدرسی معارف اسلامی، وضعیت علمی افرادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت که اولاً دارای نمره مصاحبه علمی از سوی دانشگاه باشند و ثانیاً نتیجه مراحل مصاحبه آنان از سوی معاونت یاد شده تایید شود.

۴- متقاضیانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هستند، باید به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش از تاریخ ۶ خرداد تا ۲۱ تیر ۱۴۰۲ ضمن پرداخت مبلغ ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار ریال (۲۱۴ هزار تومان) به صورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت دارند.

توجه- کسانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام نکنند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.

۵- گزینش نهایی متقاضیان در هر کدرشته‌محل براساس نمره کل نهایی حاصل از نمره علمی آزمون متمرکز و نمرات مراحل مختلف ارزیابی تخصصی مطابق با نمودار مندرج در بند الف در صفحه ۱۶ دفترچه راهنمای ثبت نام و با توجه به اولویت کدرشته‌محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند، انجام می‌شود.

۶- متقاضیانی که مبادرت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی کرده‌اند به منظور اطلاع از نحوه و چگونگی انجام مراحل ارزیابی تخصصی از متقاضیان و سایر مراحل گزینش به درگاه اطلاع‌رسانی آن دانشگاه مراجعه کنند.

۷- عدم مراجعه معرفی‌شدگان به منظور مصاحبه و انجام مراحل ارزیابی تخصصی به منزله انصراف از پذیرش در آن رشته محل است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن