اخباراخبار علمي

دانشگاه‌ها مازاد شهریه کلاس‌های مجازی در دوران کرونا را بازگردانند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه هیستوژنوتک، برخی کاربران سایت هیستوژنوتک با ثبت پویشی در این سامانه خواستار بازگرداندن شهریه کلاس‌های مجازی در دوران کرونا شدند.

همانطور که مدارس آموزش و پرورش شهریه حضوری گرفتند و مجازی برگزار شد و طبق دستور دادستانی شهریه حضوری عودت داده شد، دانشگاه های حضوری غیرانتفاعی نیز شهریه کلاس های حضوری اخذ کردند ولی از امکانات حضوری استفاده نشد و کلاس ها در سطح دانشگاه های مجازی برگزار شد. از دادستان کل کشور تقاضا می شود به واسطه قوه قهریه این مراکز غیرانتفاعی (بخوانید انتفاعی) را ملزم کنید که این شهریه را به دانشجویان بازگردانید.»

اسماعیل نجاتی سردبیر این پویش با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید شهریه کلاس های مجازی در دوران کرونا را بازگردانند، گفت: یکی از بستگان ما در دانشگاه غیرانتفاعی درس ‌می‌خواند، همانطور که ‌می‌دانید از زمانی که کرونا آمد تمامی کلاس های درسی در دانشگاه مجازی شده بود.
دانشجویان از سال ۹۹ به بعد تمامی کلاس‌های خود را به صورت مجازی می‌گذراندند،کلاس‌های مجازی کیفیت حضوری را نداشت و دانشجویان نمی‌توانستند همانطور که در حضوری هستند در مجازی با اساتید خود ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: در دوران مجازی دانشجویان چالش های زیادی داشتند، یکی از چالش‌هایی که باید در دوران کرونا به آن توجه کرد و جای بحث دارد این است که چرا دانشگاه‌ها در زمان مجازی بودن کلاس ها که امکانات و تسهیلاتی نیز به دانشجویان داده نمی‌شد، شهریه را به قیمت حضوری دریافت می‌کردند.

نجاتی گفت: دانشگاه‌ها در دوران مجازی هزینه‌هایی همچون برق، آب و گاز را نداشتند، امکاناتی هم به دانشجویان نمی‌دادند. بنابراین نباید شهریه کامل دریافت می‌کردند و باید به دانشجوبان مبلغی از شهریه را برگردانند.

سردبیر این پویش در پایان گفت: همانطور که قسمتی از شهریه مدارس در دوره کرونا بازگردانده شد، باید قسمتی از شهریه دانشجویان هم بازگردانده شود، ما خواستار پیگیری این موضوع از سوی مسئولان وزارت علوم هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن