اخباراخبار علمي

زمان تعطیلات تابستانی دانشگاه آزاد اعلام شد

به گزارش «هیستوژنوتک» به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد، داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل تعطیلات تابستان ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای استان های دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل آمده است: با توجه به مصوبه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای «ارتقای تعلق سازمانی و بهره‌وری منابع انسانی با تلاش مستمر در جهت افزایش مشارکت و رضایتمندی آنان» به عنوان یکی از راه کنش های راهبردی و کلان بسته کاری دستیابی به سازمان یادگیرنده در سند تحول و تعالی دانشگاه و همچنین امکان بهره مندی کارکنان خدوم دانشگاه از برکات و فیوضات نهضت امام حسین (ع) در موسم بهار شیعه – ماه محرم و پاسداشت عظمت نهضت کربلا در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، بدینوسیله تعطیلات تابستانی کارکنان دانشگاه از تاریخ ۳۱ تیر تا پایان روز ۸ مرداد سال جاری تعیین می شود. مدت مذکور به عنوان مرخصی تشویقی تلقی می شود.

براساس بندهای این دستورالعمل؛ واحدها و مراکز آموزشی که مجری ترم تابستانی هستند، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در برنامه‌های آموزشی و پشتیبانی سامانه های آموزشی هیچ‌گونه خللی ایجاد نشود. همچنین حضور پرسنل خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی و کادر بیمارستان ها حسب برنامه شیفتی و مقررات مربوطه و طبق نظر معاونت علوم پزشکی دانشگاه خواهد بود.

براساس این دستورالعمل؛ کارکنانی که ماهیت وظایف و نوع شغل آنها به گونه ای است که باید در محل کار حضور یابند (مانند پرسنل شاغل در مراکز درمانی، بیمارستان ها، حفاظت فیزیکی، تأسیسات و کارکنانی که به صورت شیفت فعالیت می کنند) مطابق نظر مدیریت مربوطه می توانند از مرخصی ایام مذکور در زمان تعیین‌شده استفاده کنند. ضمن اینکه در صورت لزوم «مرخصی تشویقی» مذکور برای این قبیل کارکنان تا پایان سال جاری معتبر خواهد بود.

در بخش دیگری از این دستورالعمل آمده است: جهت رفاه و مساعدت به کارکنان ساعتی (غیر بازنشسته) دارای مجوز همکاری از سازمان مرکزی و همچنین جلوگیری از ایجاد وقفه بیمه‌ای در کارکرد این دسته همکاران که در واحدها و مراکز آموزشی و سازمان مرکزی مشغول فعالیت هستند، مقرر شده در صورت عدم تکمیل سقف ساعت کاری در ماه (۱۸۵ ساعت) با توجه به بازه زمانی تعطیلات مذکور، نسبت به پرداخت حق الزحمه مرداد سال جاری آنان صرفاً براساس میانگین کارکرد سه ماه اردیبهشت، خرداد و تیر و حداکثر تا سقف ۱۸۵ ساعت اقدام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن