اخبار

تشریح جزئیات آزمون دکتری تخصصی رشته‌های علوم پزشکی

آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی (Ph.D) رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ روز پنج‌شنبه ۴ آبان در ۳۱ حوزه امتحانی برگزار و نتایج نهایی این آزمون را هفته آخر دی ماه اعلام می‌شود.

 زمان برگزاری این آزمون در سال جاری نسبت به ادوار گذشته تغییر کرده و این آزمون که همواره در تیر ماه برگزار می‌شد، برای نخستین بار در نیمه دوم سال برگزار می‌شود.

همچنین توزیع کارت ورود به جلسه از روز دوشنبه اول آبان ماه آغاز می‌شود و داوطلبان با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی می‌توانند نسبت به دریافت کارت آزمون اقدام کنند.

این در حالی است که  ۱۱ هزار و ۹۴۴ نفر متقاضی شرکت در این دوره هستند و داوطلبان در ۷۱ رشته تخصصی به رقابت می‌پردازند و ۳۱ حوزه امتحانی میزبان برگزاری آزمون هستند.

همچنین کلید اولیه آزمون، یکشنبه ۷ آبان ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می‌شود. یک روز پس از انتشار کلید اولیه، داوطلبان می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند. بر این اساس فرصت ثبت‌ اعتراض از روز دوشنبه ۸ آبان ماه آغاز می‌شود و در روز جمعه ۱۲ آبان به پایان می‌رسد.

نتایج اولیه آزمون در نیمه اول آذر ماه سال جاری اعلام می‌شود. پس از اعلام نتایج اولیه، فرایند مصاحبه آغاز می‌شود تا پذیرفته‌شدگان نهایی مشخص شوند.

جهت اطلاع و سهولت شما کاربر گرامی برای استفاده از خدمات مطالعات حیوانی – بافت شناسی – آزمایشگاه بیوتکنولوژی – آزمایشگاه پاتولوژی – آزمایشگاه ژنتیک – اسانس گیری – جنین شناسی – میکروبیولوژی توسط لینک های مربوطه اقدام نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن