اخبار

سازمان بهداشت جهانی به اوکراین توصیه کرده، پاتوژن‌های آزمایشگاهی را از بین ببرد

این سازمان به اوکراین توصیه کرده است عوامل بیماری زا در آزمایشگاه های بهداشتی خود نابود کند

 به گزارش «هیستوژنوتک» و به نقل از «سی تی وی نیوز»، سازمان بهداشت جهانی (WHO) به اوکراین توصیه کرده است برای جلوگیری از گسترش بیماری، عوامل بیماری زا را در آزمایشگاه های بهداشتی خود از بین ببرد.  

به گزارش رویترز، سازمان بهداشت جهانی به اوکراین توصیه کرد پاتوژن‌های خطرناکی را که در آزمایشگاه‌های بهداشت عمومی این کشور نگهداری می‌شوند برای جلوگیری از «هر گونه نشت احتمالی» که باعث گسترش بیماری در بین مردم می‌شود، نابود کند.

مانند بسیاری از کشورها، اوکراین نیز دارای آزمایشگاه‌های بهداشت عمومی است که در مورد چگونگی کاهش خطرات بیماری‌های خطرناک حیوانات و انسان، از جمله، همه‌گیری اخیر کووید-۱۹ در آنها تحقیقات انجام می شود. آزمایشگاه‌های این کشور توسط ایالات متحده، اتحادیه اروپا و سازمان جهانی بهداشت مورد حمایت هستند.

کارشناسان امنیت زیستی می‌گویند که حرکت نیروهای روسیه به اوکراین و بمباران شهرهای آن در صورتی که به هر یک از این تاسیسات آزمایشگاهی آسیب برساند، خطر انتشار پاتوژن‌های بیماری زا را افزایش می‌دهد.

سازمان جهانی بهداشت، یکی از آژانس‌های سازمان ملل متحد، اعلام کرده است که اکیداً به وزارت بهداشت اوکراین و سایر نهادهای مسئول توصیه کرده است تا پاتوژن‌های خطرناک را برای جلوگیری از هرگونه نشت احتمالی از بین ببرند.

این سازمان نگفت چه زمانی این توصیه را ارائه کرده است و همچنین جزئیاتی در مورد انواع پاتوژن‌ها یا سموم موجود در آزمایشگاه های اوکراین ارائه نکرده است. این آژانس همچنین به سوالاتی در مورد اینکه آیا توصیه های آنها رعایت شده یا خیر پاسخ نداد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن