اخبار

شرایط مرخصی دانشگاه در کارشناسی ارشد چگونه است؟

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های سراسری قبول شده‌اند، می‌توانند برای گرفتن مرخصی از دانشگاه‌های سراسری تحت شرایط خاصی اقدام کنند. مرخصی دانشگاه و شرایط آن برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد، سخت گیرانه تر از مقطع‌های تحصیلی دیگر است.

لازم است دانشجویان از شرایط دریافت مرخصی و در شرایط ضروری از قوانین انصراف در مقطع ارشد مطلع باشند و با در نظر داشتن این شرایط اقدام به دریافت آن مرخصی کنند.

دانشجویان دانشگاه‌های سراسری حداکثر ۱ نیمسال تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد مجاز به دریافت مرخصی است.

دانشجویان دانشگاه‌های آزاد حداکثر ۴ نیمسال تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد مجاز به دریافت مرخصی است.

دریافت مرخصی دانشگاه برای ترم اول تحصیلی مجاز نخواهد بود. البته در مواردی که دانشجو دلایل منطقی برای دریافت مرخصی داشته باشد، به وی مرخصی داده خواهد شد.

در صورتی که دانشجو بدون تایید مرخصی تحصیلی از سوی دانشگاه سراسری و آزاد، در کلاس‌های درس خود حاضر نشود، به عنوان یک دانشجوی ترک تحصیل کرده شناخته خواهد شد. این دانشجویان از ادامه تحصیل محروم خواهند شد.

تقاضانامه مرخصی دانشگاه باید حداقل ۳ هفته قبل از شروع نیمسال تحصیلی به دانشگاه ارائه شود تا مراحل اداری مربوط به مرخصی تحصیلی دانشگاه  انجام شود.

جهت اطلاع و سهولت شما کاربر گرامی برای استفاده از خدمات مطالعات حیوانی – بافت شناسی – آزمایشگاه بیوتکنولوژی – آزمایشگاه پاتولوژی – آزمایشگاه ژنتیک – اسانس گیری – جنین شناسی – میکروبیولوژی توسط لینک های مربوطه اقدام نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن