اخبار

مراحل انصراف دانشجویان از دانشگاه دولتی

بعضی از دانشجویانی که در حال تحصیل در هر یک از دانشگاه‌های دولتی هستند، به دلایل مختلفی می‌خواهند از دانشگاه محل تحصیل‌شان انصراف دهند. این دسته از دانشجویان باید حتماً مراحل انصراف از دانشگاه دولتی را با توجه به شرایط دانشگاه مد نظر خود انجام دهند.

مراحل انصراف از دانشگاه دولتی روزانه، شبانه، خودگردان و پیام نور با یکدیگر متفاوت است و ممکن است که بعضی از دانشگاه‌ها این خدمات را از طریق سایت دانشگاه یا سایت‌های گلستان ارائه دهند؛ اما معمولا مراحل انصراف از دانشگاه دولتی و دیگر دانشگاه‌ها به صورت حضوری و طبق مراحل زیر انجام می شود.

دانشجویان باید به آموزش دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنند و درخواست دریافت فرم انصراف از تحصیل را به دانشگاه بدهند.

پس از دریافت فرم لازم است که دانشجویان حتماً به صورت دقیق فرم انصراف از دانشگاه را تکمیل کنند و آن را مجددا به آموزش دانشگاه محل تحصیل خود ارائه کنند.

آموزش دانشگاه موظف است که درخواست دانشجو را بررسی کند. در بعضی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه پیام نور، درخواست دانشجویان برای انصراف به مدت یک ماه بایگانی می‌شود تا اگر دانشجو قصد برگشت به دانشگاه را داشته باشد، مشکلی برای او پیش نیاید و بعد از گذشت یک ماه درخواست دانشجو برای انصراف قطعی خواهد شد.

پس از قطعی شدن مراحل انصراف، دانشجو باید هزینه مربوط به انصراف از دانشگاه خود را طبق دستورالعمل‌های موجود پرداخت کند تا مراحل انصراف از دانشگاه دولتی به اتمام برسد و شماره نامه انصراف از دانشگاه را دریافت کند.

در صورتی که دانشجویان پس از قبولی در یکی از دانشگاه‌های دولتی روزانه، اقدام به ثبت‌نام در آن دانشگاه نکنند؛ این دانشجویان نیازی به انجام مراحل انصراف ندارند و به صورت انصراف از ثبت‌نام شناخته می‌شوند؛ اما به هر حال این دانشجویان نمی‌توانند تا یک سال در دانشگاه‌های روزانه کشور ثبت‌نام کنند.

جهت اطلاع و سهولت شما کاربر گرامی برای استفاده از خدمات مطالعات حیوانی – بافت شناسی – آزمایشگاه بیوتکنولوژی – آزمایشگاه پاتولوژی – آزمایشگاه ژنتیک – اسانس گیری – جنین شناسی – میکروبیولوژی توسط لینک های مربوطه اقدام نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن