اخبار

نحوه آزادسازی مدرک دانشگاهی

یکی از مدارکی که در پروسه‌ اپلای تحصیلی نیاز دارید، مدرک آخرین مقطع تحصیلی شماست.

دانشجویانی که در دانشگاه‌های دولتی کشور به صورت رایگان تحصیل کرده‌اند، به دولت تعهد خدمت دارند و تا زمان اتمام این تعهد، مدرک فارغ‌التحصیلی آنها نزد دانشگاه باقی است.

فارغ‌التحصیلان دوره روزانه دانشگاه‌های دولتی، شش ماه پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند برای  آزادسازی مدرک از طریق کاریابی اقدام کنند.

با ثبت درخواست کار در یکی از شرکت‌های کاریابی، و عدم پیدا شدن کار مورد نظر طی یک بازه‌ی زمانی ۶ ماهه، نامه‌ای از اداره کار برای آزادسازی رایگان مدرک خطاب به دانشگاه دریافت می‌کنند که با این نامه امکان آزادسازی مدرک و دریافت دانشنامه را دارند.

آقایانی که سربازی خود را گذرانده‌اند نیز ۶ ماه پس از اتمام سربازی فرصت انجام همین پروسه را دارند. در غیر این صورت برای آزادسازی مدرک بایستی از طریق پرداخت هزینه یا سوابق بیمه (در صورت کار با بیمه) اقدام کنند.

روش ساده‌تر و سریع‌تر برای آزادسازی مدرک تحصیلی، پرداخت هزینه‌ای مشخص به حساب وزارت علوم است.

این هزینه به موارد مختلفی از جمله سال شروع و پایان مقطع تحصیلی، مقطع تحصیلی‌ای که قصد آزادسازی مدرک آن را دارید، سابقه کار و گروه تحصیلی (علوم انسانی، مهندسی و غیره) بستگی دارد. برای اطلاع از این هزینه‌ها می‌توانید به وب‌سایت امور دانشجویان وزارت علوم مراجعه کنید.

جهت اطلاع و سهولت شما کاربر گرامی برای استفاده از خدمات مطالعات حیوانی – بافت شناسی – آزمایشگاه بیوتکنولوژی – آزمایشگاه پاتولوژی – آزمایشگاه ژنتیک – اسانس گیری – جنین شناسی – میکروبیولوژی توسط لینک های مربوطه اقدام نمایید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن